top of page
Anouk leert Academisch denken

Illustratie door Davida Mentink 

Anouk en academisch denken

Ze belde mij met de vraag of ik haar kon coachen in het afstuderen aan de Universiteit in Barcelona. Ze verwoordde het ongeveer als volgt:’ ik heb haast, het moet perfect en kan je mij coachen op afstand’. Deze introductie bleek kenmerkend voor Anouk zoals ik haar leerde kennen tijdens de korte maar krachtige periode waarin ze afstudeerde.

Anouk legde de lat hoog, voor zichzelf en voor anderen. Ze wilde alles perfect doen in extreem korte tijd. Dus twee triggers voor onzekerheid en stress! Maar een Master scriptie schrijven vergt eigenlijk geduld. We hebben plezierig samengewerkt aan het mogelijk maken van haar ambitie door juist iets te vertragen, scherp af te bakenen en verdieping aan te brengen door telkens één stap verder te gaan. Anouk bleek een heel vlijtige intelligente student te zijn, en enorm leergierig!

We hebben samen gewerkt aan de logische redenering in haar onderzoek en de scriptie, waardoor er een bouwwerk ontstond waar ze lol in kreeg, telkens de taken uitvoerde waarop onmiddellijk mijn feedback volgde (belangrijk voor de FLOW) en waarmee haar zelfvertrouwen groeide.

Ze heeft haar natuurlijke gevoel van ambitie weten om te zetten in een vorsende houding waardoor er meer verdieping ging ontstaan. Ze leerde de verschillende niveaus in het onderwerp te onderscheiden en kon daarmee verbanden leggen die gevraagd worden op Academisch niveau.

FOCUS

Rustig de aandacht houden op de gemaakte afbakening. 

FEEDBACK

Het leren van de verschillende niveaus in het onderzoek 

FLAIR

verbanden leggen

FUN

Trots op de voortgang en het goede resultaat en ook nog een mooi cijfer! 

bottom of page